Kund:

Escandi

Nyckelord:

Wordpress, UX, html/css, call to action

Vårt uppdrag:

Bygga responsiva mallar och funktioner utifrån befintlig design

Resultat:

En välfungerande responsiv hemsida med fokus på varumärke och ökad leadsgenerering

Stilren hemsida för ett starkare varumärke

Sedan 2007 har escandi skapat verksamhetsanpassade arbetsplatser runt om i Skandinavien och Europa. Med över 100 genomförda projekt i ryggen har escandi skapat sig ett rykte som en pålitlig partner med estetiskt sinne och lyhördhet för sina kunders verkliga behov. För att stärka sitt varumärke och sin digitala närvaro tog man fram en ny hemsida med fokus på rörligt material och leadsgenerering.

Vi behövde en erfaren webbyrå som både hade stor kunskap om Wordpress med även kunde hjälpa oss med en generell digital strategi. INKA jobbade väldigt prestigelöst tillsammans med vår kommunikationsbyrå och vi är väldigt nöjda med resultatet. INKA förstod våra behov och förutsättningar väl och hjälpte oss att skapa en hemsida som ger en användarvänlig kundupplevelse. Vi ser fram emot att få fortsätta denna resan tillsammans. 

Emma Strandberg
Marknadsansvarig, Escandi

Projektets omfattning

Projektet delar fokuserade på att skapa ett attraktivt koncept på webben som profilerade escandis tjänster på ett innovativt sätt. Dels handlade om att bygga ett starkare varumärke men även att öka antalet digitala leads.

Ny webbdesign

Utifrån skisser från TypeO tog vi fram ett helt nytt webkoncept och nya mallar i Wordpress. Fokus låg på användarvänlighet och UX-design. TypeOs hade även stort fokus på typografering vilket skapa vissa utmaningar i responsivt läge men som INKA hanterade.

Fokus Call-to-action

För Escandi var det viktigt att bygga en hemsida som genererade leads på ett effektivt sätt. Vi gjorde en call-to-action analys utifrån modellen känna, veta och göra där vi skapande en balans mellan olika kanaler som telefon och mail.

CMS Wordpress

Escandi ville utnyttja nuvarande CMS-installation vilket var Wordpress. Vi byggde nya mallar samt tog fram nya specialfunktioner för innehållshantering. Wordpressinstallationen uppdaterades också.

Mobile first

För Escandi var det viktigt att hemsida fungerade bäst för mobila enheter. Därför prioriterades hemsidan ur ett mobile first perspektiv för att skapa optimal upplevelse i responsivt läge.

Fokus på rörligt material

Som en del i att attrahera besökaren lades stort fokus på bra och rörligt innehåll. Genom att prioritera detta fick man förlängd närvaro på hemsida för de som besökte den.

Tonalitet i bilder

Escandi kunde förmedla ett väldigt bra bildmaterial vilket resulterade i en genomgående tonalitet i bilderna på hemsidan där INKA ansvarade för bildbehandlingen.

_G1A0328_new.jpg

Står du inför liknande utmaningar?

Prata med projektets kundansvariga som gärna berättar mer.

Linus Ritter

Digital specialist

linus@inka.se

073 438 25 83