Kund:

Bubbleroom

Lansering 2021

Nyckelord:

Umbraco, IR, MFN, Grafisk design, Rörligt innehåll 

Vårt uppdrag:

Ta fram en tilltalande och stabil IR-hemsida för en lyckad IPO

Resultat:

En visuellt tilltalande IR.-hemsida som stick ut bland de bolagen som är noterade på Nasdaq.

IR-hemsida till en av nordens ledande e-handlare

Bubbleroom är en e-handlare inom mode med en tydlig ambition om att bli marknadsledande som livsstilsdestination för lyxigt, glamoröst och feminint mode för kvinnor. Bubbleroom grundades 2005 som en webbshop för exklusiva varumärken och har sedan dess utvecklats till att vara en etablerad marknadsaktör inom festmode och vardagliga kläder. 2021 genomförde de en IPO för att ta in 155 miljoner kronor och vi på INKA Interactive tog fram det digitala konceptet.

Tack Linus Ritter och resten av teamet på INKA! Det har varit tryggt att arbeta tillsammans med er under hela processen och slutresultatet blev riktigt snyggt. Det känns som ni verkligen hade koll på processen och vad som krävs av en modern IR-hemsida. Stort tack och jag ser fram emot ett fortsatt samarbete.

Esko Österbacka
CFO, Bubbleroom

Om projektet

Bubbleroom ville fortsätta sin kraftiga tillväxtresa och för att lyckas med detta genomförde man under 2021 en IPO med syfte att ta in 155 miljoner i externt kapital.
Nytänkande design av IR-hemsidan
För att skapa en mer effektiv och transparent kommunikation mot potentiella investerare tog INKA fram en IR-hemsida som både riktade sig mot framtida ägare, men som också lyfta fram bolagets e-handelskoncept på ett tydligt sätt. Genom detta hoppas vi få ett ökad kännedom kring företaget och dess produkter samtidigt som man noteras på Nasdaq.

Integration mot MFN

MFN är marknadens första distributionstjänst helt anpassad för IR-nyheter och framtagen av Modular Finance. Tjänsten erbjuder fullskalig exponering i relevanta IR-kanaler samt direktkoppling till egen web för vi integrera ett automatiserat flöde.

Grafisk design

För att skapa en tilltalande IR-hemsida tog vi fram en grafisk design baserad på de visuella riktlinjer Bubbleroom har samtidigt som vi vred tonaliteten mot en ny målgrupp i form av aktieägare. Resultatet blev en väldigt färgglad IR-hemsida där bilder och ikoner förstärker det kommunikativa budskapet.

Automatiska pressreleaser och rapporter på hemsidan

På IR-hemsidan skapades ett integrerat nyhetsflöde där Bubbleroom kan kommunicera ut sina pressmeddelanden direkt på webben både vad det gäller regulatoriska och icke regulatoriska pressreleaser. Genom denna lösning säkerställer man en effektiv kommunikation kring regulatoriska händelser där Bubbleroom endast behöver uppdatera på ett ställe.


Ovan: För en yngre målgrupp är det viktigt att även en IR-hemsida upplevs lättnavigerad i mobilen

Rörligt material

För att lyfta IR-hemsidan ytterligare tog vi fram ett grafiskt koncept med rörligt material som visar på företagets spännande erbjudande inom kvinnliga festkläder. Genom detta hoppas vi stärka bandet till investerarna och på så sätt skapa ett förtroende för bolagets produktportfölj.

Automatiserad finansiell kalender

För ett noterade bolag är det viktigt att kommunicera viktiga datum där de kommunicerar finansiell information. För att underlätta detta har vi tagit fram en automatiserad finansiell kalender där det räcker att bolaget endast uppdaterar på ett ställe för att det ska få genomslag på alla sidor där kalendern syns.

_G1A0328_new.jpg

Står du inför liknande utmaningar?

Prata med projektets kundansvariga som gärna berättar mer.

Linus Ritter

Digital specialist

linus@inka.se

073 438 25 83