Tenoris One – Hedgefond
Med INKAs hjälp kunde vi sätta en grafisk och visuell struktur på vår fond. Den nya hemsidan med dess kommunikationskoncept kommer bli ett viktigt verktyg för oss när vi syns på en finansiell marknad där det redan råder stor konkurrens. På sikt ser vi även fram emot att utveckla vårt samarbete med INKA ytterligare.
Henric NordinFörvaltare, Tenoris One
Som en nystartad fond var det viktigt att tydligt positionera sig på marknaden. Där fokuserade projektet i stor utsträckning på grafiskt koncept och kommunikationsstrategi.
För att skapa en mer effektiv marknadskommunikation skapade INKA tillsammans med Tenoris One ett helt nytt grafiskt koncept som på ett enkelt sätt förklarade fondens investeringsfilosofi. Delarna som innefattades var färg och form, typsnitt, ikoner och tonalitet i bild och text.
Då fonden var helt nystartat tog INKA fram en enklare grafisk profil med logotyp och färgpalett. Utöver detta skapades också ett visuellt koncept i form av olika bilder som skapade rätt känsla för fonden.
Ovan: Genom att satsa på Mobile First skapade vi en bra webbupplevelse för alla de besökare som kom från mobila plattformar.
Finansiell information kan ofta uppfattas som komplex och därför skapade vi på INKA ett ikon-koncept som förstärkte kommunikationen kring fondens investeringsfilosofi. Genom att stärka budskapet med informativa ikoner är det lättare för en webbplatsbesökare att ta åt sig innehållet.
För att öka antalet kunder i fonden skapades en tydlig konvertering där intressenter enkelt kan klicka sig vidare mot olika fondplattformar där man kan köpa fonden.
På sikt kommer vi även implementera direktkopplad börsdata via API. Genom detta kan man följa fondens utveckling inom en rad olika tidsperioder.
Vi på webbyrån INKA i Malmö är okomplicerade människor som gärna träffas över en kopp kaffe för att prata hur vi kan utveckla just ert företag digitalt. Under årens lopp har vi byggt hundratals webbplatser och vi vet vad som krävs för att lyckas i olika projekt.