Digital årsredovisning

Digital årsredovisning

Digital årsredovisning, eller i alla fall en digital version av den, är trend som vuxit sig allt starkare på senare år. Att redovisa...

Läs mer

IR-hemsida – Så lyckas du

IR-hemsida – Så lyckas du

IR, eller Investor Relations som det står för, handlar generellt om att bygga förtroende för ett bolag mot en finansiell marknad med korrekt och transparent information. För små- och mellanstora bo...

Läs mer

Vad är egentligen Google PageSpeed Insights?

Vad är egentligen Google PageSpeed Insights?

Under flera år har Google haft ett verktyg för att mäta hastigheten på hemsidor och i takt med att detta har blivit en allt viktigare rankingfaktor så har denna tjänst utvecklats. Vill du göra ett ...

Läs mer

E-handel B2B – En trendspaning

E-handel B2B – En trendspaning

Att e-handel ökar konstant får vi ständiga rapporter om och nu är det en marknad som håller på att mogna. E-handel inom B2B har varit på gång länge och ökar konstant år från år. I vissa segment kan...

Läs mer

Googles analysverktyg till hemsidor - en översikt

Googles analysverktyg till hemsidor - en översikt

Den långsiktiga utvecklingen av en hemsida är viktig för att den ska nå upp till sina mål. Men för att uppnå målen krävs insamling av en mängd data och här finns många olika program att välja mellan. ...

Läs mer

Digitala trender 2019 med 5 handfasta tips

Digitala trender 2019 med 5 handfasta tips

365 dagar har passerat och 2018 är slut sedan en tid tillbaka. Ett digitalt spännande år med en rad olika förändringar har nått sin slutpunkt. Den största var lanseringen av GDPR som påverkade vårt sä...

Läs mer

Analysera din hemsida för bättre resultat

Analysera din hemsida för bättre resultat

Ett år har snart passerat och ska förpassas till arkivet. I samband med detta kan det vara klokt att göra ett bokslut över din hemsida och vad den presterat under 2018. Detta är viktigt eftersom refle...

Läs mer

Fler följare på Instagram - Så lyckas du!

Fler följare på Instagram - Så lyckas du!

Instagram är idag den näst största plattformen, och dessutom den av de sociala medierna som ökar mest*. Med fler användare blir bruset större – och då gäller det att veta hur du ska sticka ut. Till sk...

Läs mer

Så lyckas du med en kommunikationsstrategi

Så lyckas du med en kommunikationsstrategi

En kommunikationsstrategi är det övergripande tänket bakom hur man vill utveckla uppfattningen kring ett varumärke. Själva kärnan i varumärket är att skapa mervärde som handlar om mer än det man speci...

Läs mer