Tips för Facebook Ads efter iOS 14.5

Tips för Facebook Ads efter iOS 14.5

Tidigare i år gick Apple ut med ny information gällande iOS 14.5 och deras nya “App tracking transparency”. Detta innebär att användare med iOS-e...

Läs mer

Web Stories från Google

Web Stories från Google

Det "nya" formatet från Google som är baserat på det populära storiesformatet som finns på många utav dagens sociala medier bland annat Instagram och Facebook. Web s...

Läs mer

Att lyckas med marknadsföring på LinkedIn

Att lyckas med marknadsföring på LinkedIn

Att annonsera på LinkedIn skiljer sig en del från att annonsera på andra sociala medier som till exempel Facebook och Instagram. Idag finns det över 500 miljoner användare på LinkedIn och cirka 3 m...

Läs mer

Annonsering på Facebook och Instagram

Annonsering på Facebook och Instagram

Många tänker kanske inte på att Facebook och Instagram är samma ekosystem då de har samma ägare. Genom detta får man ett kraftfullt verktyg för att synas mot olika m...

Läs mer

Google mobile first indexing

Google mobile first indexing

Från och med mars 2021 kommer endast innehåll som är anpassat för mobila enheter att vara tillgängligt i Googles index. Detta innebär att innehåll som inte syns mobilt kommer inte heller att synas ...

Läs mer

Tips för att lyckas med Google Datastudio

Tips för att lyckas med Google Datastudio

Google Data Studio har du kanske hört, men vad gör det egentligen? Med Data Studio kan du visualisera den så ofta komplexa data som finns i Google Analytics till att bli mer användarvänlig och kund...

Läs mer

Vad innebär WCAG?

Vad innebär WCAG?

Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) är internationellt etablerade riktlinjer för tillgängligt innehåll på webben. Detta för att underlätta för den femtedel av befolkning som lider av någon ...

Läs mer

Viktiga SEO-trender under 2020

Viktiga SEO-trender under 2020

Det är ingen nyhet att Google ständigt uppdaterar sin algoritm för hur de rankar hemsidor på sin sökmotor. Det kluriga är dock att de sällan delar med sig utav vad dessa uppdateringar innehåller. M...

Läs mer

IR-hemsida – Så lyckas du

IR-hemsida – Så lyckas du

IR, eller Investor Relations som det står för, handlar generellt om att bygga förtroende för ett bolag mot en finansiell marknad med korrekt och transparent information. För små- och mellanstora bo...

Läs mer