Kund:

Linkura AB

(Lanserad 2019)

Nyckelord:

Grafisk design, Wordpress, Konvertering, Call to action

Vårt uppdrag:

Att skapa en säljdrivande hemsida i Wordpress med stor fokus på konvertering och call to action.

Resultat:

Ökad trafik till hemsidan med längre sessioner per besök. Allt i syfte för att hemsidan ska bli en säljdrivande kanal.

Webbkoncept Linkura

Historien om Linkura började i Linköping redan 2008. En grupp forskare inom medicinsk teknik utvecklade fysiologiska sensorer med visionen att mäta och återkoppla signaler från kroppen i vardagen, innan en ev. sjukdom är ett faktum. Idag har Linkura mätt över 1 miljard hjärtslag och kan erbjuda en intelligent lösning i form av en app med AI-stöd. Tjänsten har ett holistiskt perspektiv som både ser till den data som användaren mäter och det upplevda välmåendet. Stöd till beteendeförändring ges sedan både automatiskt i appen samt med personlig coachning.

Vi sökte en kreativ webbbyrå med stor erfarenhet av att skapa säljdrivande hemsidor. INKA kändes som en perfekt leverantör. Vi hade dessutom en väldigt snäv deadline som INKA imponerande nog klarade av. Vi är jättenöjda med resultatet och har stora förhoppningar på att vår nya hemsida kommer generera ett ökat antal leads än tidigare.

Per Ullmar
Säljansvarig, Linkura

Projektets omfattning

Projektet var uppdelat i olika delar med huvudmålet att skapa ett attraktivt koncept på webben som profilerar Linkuras tjänster på ett spännande sätt.

Ny webbdesign

Här infördes ett nytt grafiskt koncept för webben som på ett spännande sätt visade värdet av att använda Linkura i sin organisation. En av de viktigaste punkterna var att konceptet skulle kännas nyskapande och pedagogiskt så att det kunde förmedla enkelheten i Linkuras lösningar.

Mobilanpassad hemsida i Wordpress

Ovan: Design "mobile first" med fokus på call-to-action

Fokus på Call-to-action

För Linkura var det viktigt att bygga en hemsida som genererar leads på ett effektivt sätt. Vi gjorde en 'call-to-action'-analys utifrån modellen "Känna, Veta och Göra" där vi skapande en balans mellan olika kanaler som exempelvis telefon och mail.

CMS Wordpress

Linkura behövde ett enkelt CMS som var lätt att starta upp och valet föll därför på Wordpress.

Mobile first

Eftersom Linkura till stor del är en app-baserad tjänst var det viktigt att denna känsla redan gavs på hemsidan. Hemsidan är därför utvecklad ur ett mobile-first perspektiv där fokus ligger på att förmedla budskap på ett effektivt sätt.

Infographics

Som ett led i att förmedla Linkura kopplat till värdeskapande var det viktigt att få med tydlig grafik som påtalar ROI och de vinster som kan uppnås med hjälp av Linkura. Inom projektet skapades däför särskilt designade Infographics-element som kunde påvisa direkt mätbara värden som Linkura skapar.

Tonalitet i bilder

Linkura hade redan från start tillgång till ett omfattande bildmaterial men bilderna behövde balanseras mellan personer och teknik. Därför tog vi fram en webbdesign med strukturella riktlinjer för hur olika bilder skulle placeras inom de mallar som sidan använde.

linus-ora.jpg

Står du inför liknande utmaningar?

Prata med projektets kundansvariga som gärna berättar mer.

Linus Ritter

Digital specialist

linus@inka.se

073 438 25 83