Nyckelord:

IR-hemsida, Säljkoncept, UX-design, Mobile first

Vårt uppdrag:

En säljdrivande hemsida som riktar sig emot de två viktigaste målgrupperna, potentiella kunder och investerare

Resultat:

En optimerad hemsida som driver leads för nya affärer och en mer transparent kommunikation mot ägare

Säljande hemsida med digitalt säljkoncept

Medimi utvecklar innovativa e-­hälsolösningar som är till nytta för patienter, anhöriga och omsorgsgivare. Medimi®Smart som är huvudprodukten, säkerställer en effektiv och trygg medicinering i hemmet för multisjuka personer. Medimi®Smart påminner med ljus, ljud och tal när det är dags att ta medicinen och kan även hantera behovsmedicin, till exempel smärtstillande när patienten har behov av detta. Justering av dosering kan genomföras omedelbart och övervakas online.

Digital Marketing is a central piece in the Medimis marketing strategy. For that reason, today we are launching our new website. Same address but much improved content and better structure. Visit www.medimiab.com and have a look. Thanks to our communication partners in Malmö, INKA Interactive, we to managed design and fill content in no time!

Jan Andersson
VD, Medimi

Om projektet

Medimi är mitt i processen att gå från utvecklingsbolag till ett kommersiellt. Ett led i att lyckas med detta var en utvecklad marknadskommunikation där en ny hemsida var en central del för att lyckas. Hemsidan riktade sig mot två primära målgrupper i form av potentiella kunder och investerare.

Ny design av hemsidan

För att skapa en mer effektiv marknadskommunikation skapade INKA tillsammans med Medimi ett helt nytt grafiskt koncept som både kunde appliceras på webben och i säljmaterial. Delarna som innefattades var färg och form, typsnitt, ikoner och tonalitet i bild och text.

Integration mot Spotlight Stockmarket

Spotlight är en av Nordens ledande marknadsplatser för tillväxtbolag och tillhandahåller en plattform för att dessa företag på ett effektivt sätt ska kunna nå ut med information till intressenter, aktieägare och journalister samtidigt som man uppfyller kraven för samtidighet och spridning. Integrationen innehöll en rad olika funktioner som beskrivs nedan.

Automatiska pressreleaser på hemsidan

På hemsidan skapades ett integrerat nyhetsflöde där MedicPen kan kommunicera ut sina pressmeddelanden direkt på webben både vad det gäller regulatoriska och icke regulatoriska pressreleaser. Det visualiseras genom ett sammanslaget flöde på startsidan med bilder och puffar som hämtas från Spotlight och i sin tur Cision. Detta gör att Medmimi endast behöver lägga upp nyheterna på ett ställe.

Ovan: Nyhetsflöde på startsidan som hämtas från Spotlight och en ticker med aktiekurs.

Ticker med aktiekurs

På hemsidan finns en så kallad ticker som visar upp aktiens förändring i realtid där man även själv kan justera datumintervall. Tickern är responsiv och är tydlig oavsett plattform.

Ikonstruktur

För att på ett enklare och tydligare sätt visualisera företagets affärserbjudande tog vi fram en ikonstruktur som kan användas både på hemsidan och i digitalt säljmaterial som exempelvis PowerPoint.

Digitalt säljmaterial

Som en del i att stärka marknadskommunikationen tog vi tillsammans med Medimi fram ett säljmaterial i form av filmer, PowerPoint-presentationer och bilder. Detta material kommer både användas på webben och i andra digitala prestationer. 

_G1A0328_new.jpg

Står du inför liknande utmaningar?

Prata med projektets kundansvariga som gärna berättar mer.

Linus Ritter

Digital specialist

linus@inka.se

073 438 25 83